12 angajați de la două centre de apel din Chișinău au fost reținuți de oamenii legii pentru fraude informatice și spălare de bani. Procurorii PCCOCS și ofițerii CNA au destructurat o rețea infracțională specializată în servicii de tip call-centru. Mai exact, bănuiții se prezentau drept prestatori de servicii, precum comercializarea mașinilor de epocă, sau nave maritme și îi înțelau pe potențialii cumpărători, în special cetățeni străini. Fraudele se ridică la peste 9 milioane de lei.
Potrivit procurorilor PCCOCS, mai multe persoane din Moldova, cu vârste cuprinse între 20 și 50 de ani, au format un grup criminal organizat, pentru a deposeda de mijloace financiare în special cetățenii străini. Sub pretextul prestării unor servicii, inclusiv comercializarea autocamioanelor, automobilelor de epocă sau ambarcațiunilor maritime, bănuiții îi înșelau pe potențialii cumpărători, iar după ce intrau în posesia banilor nu mai răspundeau la apelurile victimelor. Pentru a deghiza proveniența banilor, membrii grupului redirecționau mijloacele financiare pe conturile diferitor persoane aflate în zone off-shore, după care acestea erau convertite în criptomonedă și stocate pe portmonee electronice. Ulterior, folosind contracte fictive de împrumut, banii intrau în conturile membrilor grupului. În perioada derulării investigațiilor, PCCOCS și CNA au reușit să documenteze dobândirea ilegală a peste 9.000.000 lei.
În urma a 35 de percheziții efectuate la domiciliile, automobilele și locurile de muncă ale suspecților, au fost ridicate mijloace financiare în diferită valută și patru automobile de lux. PCCOCS și CNA continuă investigațiile.
Exclusiv TV